Wednesday, November 24, 2010

Hand Warmers

During this time of year I always have cold hands. I don't like to wear gloves, because they restrict what I can do with my hands. That's why I like hand warmers; they keep me relatively warm, but leave my fingers free to do whatever I want. These are very easy and quick to make. Just knit in a circle and once you get to the thumb,  knit and turn for a few rounds instead of going in a circle. Once your thumb opening is big enough, resume knitting in a circle. Easy! I used an elastic yarn which will keep the hand warmers in their original shape, even through a lot of use.

Um diese Jahreszeit habe ich immer kalte Hände. Ich trage nicht gerne Handschuhe, weil sie beschränken, was ich mit meinen Händen tun kann. Deshalb mag ich Handwärmer. Sie halten mich relativ warm, aber lassen meine Finger frei, damit ich tun kann was ich will. Sie sind sehr leicht und schnell zu stricken. Man strickt einfach im Kreis ein Bündchen wie für Socken und sobald man auf Daumenhöhe gelangt, strickt man für ein paar Runden hin und her anstatt im Kreis. Wenn die Daumenöffnung groß genug ist, strickt man wieder im Kreis. Easy! Ich habe eine elastischeWolle benutzt; weil die Handwärmer ihre Form besser halten, auch wenn sie oft getragen werden.
 



No comments:

Post a Comment